Zajímavý otvor (vyvrtán do mé hlavy)

01.02.2011 13:21

Někdy v říjnu minulého roku jsem se vypravil sám na Čížkovy kameny. Chtěl jsem původně hledat hraniční kameny, ale nakonec z toho byla spíš meditativní procházka. Ke kamenům jsem se vydal od tzv. Sedmidomí. V jednu chvíli mě napadlo sejít z cesty a procházet volně terénem. Kousek od cesty jsem však narazil na veliký kámen na kterém byl malý kruhový otvor. Vypadal jako závrt pro nějakou nálož ve tvaru trubice. Průměr otvoru jsem odhadl asi na čtyři centimetry a hloubku podle zasunutého klacíku mezi 15 - 20 cm. Vyndal jsem foťák a udělal jsem dvě fotky - jednu z odstupu a druhou detailní. Přitom mi začalo docházet, že moje racionální vysvětlení původu otvoru je holý nesmysl. Proč by se tu měl kámen trhat trhavinou? Vždyť by z něj nic nezbylo. Moje zvědavost vzrostla, a tak jsem otvor podrobil podrobnější prohlídce a můj závěr byl podobně šílený jako první teorie. Zdá se mi, že přes svoji až strojovou pravidelnost se jedná o výsledek přírodního procesu. Při relativně malém průměru a značné hloubce, je však pro mne jeho vznik naprosto nepředstavitelnou záležitostí. Vím, že Čížkovy kameny jsou plné bizarních útvarů, kterým dominují tzv. skalní mísy, ale s podobným otvorem jsem se zatím nikde nesetkal. V nedalekém Polsku se nalezá obří skalní hrnec a mně "můj" otvor připomíná jeho velikostní protipól. Ale může to být všechno úplně jinak. Určitě se tam na jaře vrátím a pokusím se přijít mikrozáhadě na kloub. Ve fotogalerii najdete obě zmíněná fota

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode