Zvláštní pocit

24.10.2010 17:17

Byla  krásná  říjnová  sobota, a tak  jsme se  Zdeňkem  opět vyrazili hledat  hraniční  kameny. Večer předtím a ještě krátce v sobotním ránu jsem pokračoval v bádání  nad  trutnovským  městským  znakem  a  dařilo  se mi objevovat nové souvislosti. Pomalu ve mně rostl pocit nějaké zvláštní příznivé konstelace, která otvírala nové objevy. Než jsme vyrazili pěšky do lesa, líčil jsem to Zdeňkovi a vyslovil pevné přesvědčení, že dnes bude den vyjímečných nálezů.

 V časném odpoledni poté nacházíme na první pohled opravdu velmi starobylý kámen. Zdeněk nedaleko odsud nalezl krásně vykreslený kámen z roku 1739. Tenhle nález však vypadá ještě mnohem starší. Velmi těžce identifikujeme značku ST (Stadt Trautenau), která je vizuálně totožná s nejstaršími kameny, které jsme dřív nalezli na Čížkových kamenech. Vrací se mi znovu ten pocit z výjimečného nálezu. Přesto však cítím, že ve vzduchu visí něco zcela jiného. Zdeněk objevuje místo, které je v dosavadním procházení okolí Trutnova naprosto jedinečné. Nemám příliš rád řeči o působení neznámých energií, ale tohle místo je bezesporu magické. Duch tohoto místa vane a nám oběma je jasné, že kdybychom v krajině nalezli už jenom toto místo, tak jsme královsky odměněni.

 Prsty hladí skálu až dojdou k malému výstupku. Nevím proč mě napadlá to místo spontánně čistit, ale s pomocí kartáče odhaluji drobný obličej s velkýma kruhovýma očima. Okolo hlavy v půloblouku se rozprostírá něco jako svatozář, ale výraz obličeje rozhodně nepůsobí svatě. Volám Zdeňka, který mezitím udělal další velmi zajímavé objevy. Teprve nyní cítím uvolnění z pocitu, který mě poslední dva dny provázel. Mám jistotu, že tyto nálezy jsou tušenou metou pro kterou jsme dnes přišli. Dívám se  do neznámé tváře a až po chvíli pochopím, že ten pohled je vzájemný. Komu patří ta tvář a jak dlouho tu hledí do nikam?

 Co jsme to vlastně našli? Ze všeho nejvíc to připomíná nějakou svatyni. Podle množství rytin a dat je jasné, že sem přicházeli lidé po dobu několika staletí. Nález má pro nás nesmírný význam a až odezní snad až neadekvátní euforie a přijde potřebný odstup, budeme se snažit hledat tu nejsprávnější interpretaci nálezů o nichž zatím pomlčím.

 Snad nám přinese štěstí stará rezatá podkova, kterou Zdeněk našel den poté. Jen malý kousek odtud.

 Ve fotogalerii najdete pár fotek neznámé a trochu záhadné tváře.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode